Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Шешорівська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 04354491) був реорганізований і увійшов до складу Косівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Шешори
Косівський район, Івано-Франківська область

Гімназія ім.В.Чорновола

 СТАТУТ

ШЕШОРСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

ІМЕНІ ВЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА

 КОСІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

с.Шешори

2019 рік

І. Загальні положення

  1. ШЕШОРСЬКА  ГІМНАЗІЯ  ІМЕНІ ВЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА КОСІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є закладом освіти, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття початкової та базової загальної середньої освіти та належить до спільної власності територіальних громад Косівського району.
  2.  ШЕШОРСЬКА ГІМНАЗІЯ  ІМЕНІ ВЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА КОСІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є закладом освіти, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття початкової та базової загальної середньої освіти та належить до спільної власності територіальних громад Косівського району.
  3. ШЕШОРСЬКА ГІМНАЗІЯ  ІМЕНІ ВЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА КОСІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є правонаступником Шешорської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів    імені Вячеслава Чорновола Косівської районної ради Івано-Франківської області.
  4. Засновниками ШЕШОРСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ  ІМЕНІ ВЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА КОСІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі – гімназія) є Косівська районна рада, Шешорівська сільська рада, відділ освіти Косівської районної державної адміністрації. Уповноваженим органом управління Шешорською гімназією є відділ освіти Косівської районної державної адміністрації.
  5. Юридична адреса гімназії: 78623, Івано-Франківська область, Косівський район, с. Шешори, вул.Шевченка,134, тел. (03478) 5-85-11.
  6. Гімназія має у своєму складі структурні підрозділи:

початкову школу - заклад освіти І ступеня, що забезпечує початкову освіту; гімназію - заклад середньої освіти ІІ ступеня, що забезпечує базову середню освіту;

  1. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту",  іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами  центральних органів виконавчої влади, рішеннями органів місцевого самоврядування та власним Статутом.
  2. У випадках якщо внаслідок внесення змін до законодавчих та нормативно-правових актів, окремі положення Статуту, суперечитимуть законодавству, до внесення відповідних змін до Статуту застосовуються норми чинного законодавства України.
  3. Мовою освітнього процесу в гімназії є державна мова.
  4.  Гімназія є неприбутковою організацією.
  5.  Гімназія є юридичною особою публічного права.
  6. Гімназія може мати самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, має печатку, штамп, ідентифікаційний код, бланки зі своїм найменуванням.
  7. Гімназія має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах.
  8. Гімназія самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.
  9. Гімназія провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії (ліцензій), виданої в установленому законодавством порядку.
  10. Гімназія для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.
  11. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними та діючим законодавством. Засновник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов’язаннями гімназії, а гімназія не відповідає за зобов’язаннями засновника та уповноваженого органу управління.
  12. Класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до гімназії.
  13. В гімназії може здійснюватися поглиблене вивчення предметів та профільне навчання.
  14. Учні (вихованці) гімназії забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які можуть входити до штату закладу освіти  або працюють у відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Заклади охорони здоров’я разом з органами управління освітою та органами охорони здоров’я щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд учнів (вихованців), моніторинг і корекцію стану здоров'я, проведення лікувально-профілактичних заходів.
  15. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів  у гімназії функціонують група подовженого дня  та дошкільна група. Зарахування до груп і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора гімназії  на підставі заяви батьків (осіб, які їх заміняють). Режим роботи груп  затверджується керівником.
  16. Індивідуальне, інклюзивне навчання та навчання екстерном у гімназії організовуються відповідно до положень про індивідуальне, інклюзивне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  17. Заклад створює умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
  18. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  19. Наповнюваність класів у гімназії не може перевищувати 30 учнів.
  20. У гімназії кількість учнів у класах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п’яти осіб. У разі меншої кількості учнів у класі заняття проводяться за індивідуальною або іншими формами навчання.
  21. Заклад може забезпечувати здобуття початкової освіти дітьми (незалежно від їх кількості) одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один чи різні класи (групи). У такому разі освітній процес може організовуватися одним або кількома вчителями, або в будь-якій іншій формі, яка буде найбільш зручною та доцільною для забезпечення здобуття дітьми початкової освіти відповідно до стандарту освіти.
  22. Порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
  23. Учні (вихованці) гімназії забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які можуть входити до штату закладу освіти  або працюють у відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

         Заклади охорони здоров’я разом з органами управління освітою та органами охорони здоров’я щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд учнів (вихованців), моніторинг і корекцію стану здоров'я, проведення лікувально-профілактичних заходів.

  1. Організація харчування учнів, вихованців, в тому числі забезпечення безкоштовним харчуванням дітей пільгових категорій, а також дітей з особливими освітніми потребами здійснюється у встановленому законом порядку.

ІІ. Зарахування здобувачів освіти до гімназії, їх відрахування

  1. Учні (вихованці) гімназії забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які можуть входити до штату закладу освіти  або працюють у відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
  2. Зарахування здобувачів освіти до першого класу здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до  закладу освіти за наявністю вільних місць у відповідному класі.
  3. Керівник гімназії зобов'язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до гімназії, статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.
  4. Діти старшого дошкільного віку обов’язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти.
  5. Для зарахування учня (вихованця) батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка.
  6. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.
  7. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової загальної середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.
  8. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до гімназії відповідно до законодавства та міжнародних договорів.
  9. Переведення учнів гімназії до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  10. У разі переходу учня до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до гімназії заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти.

III. Організація освітнього процесу

  1. Освітній процес в гімназії, здійснюється  відповідно до програм, розроблених на основі Державного стандарту загальної середньої освіти.
  2. Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується її керівником.
  3. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
  4. На основі освітньої програми гімназія складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
  5. Гімназія забезпечує відповідність рівня Державних стандартів початкової, базової  загальної середньої освіти.
  6. Гімназія працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
  7. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”  та статуту з урахуванням профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
  8. Освітній процес у гімназії здійснюється за груповою та індивідуальною формами навчання.
  9. Відповідно до поданих батьками або особами, які їх замінюють, заяв школа, за погодженням з районним відділом освіти , створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.
  10. Навчальний рік у гімназії починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
  11. Структура навчального року (за  семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються гімназією у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
  12. Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.
  13. Режим роботи гімназії визначається нею на основі відповідних нормативно-правових актів. На час епідемій можна встановлювати особливий режим роботи школи за рішенням органів місцевого самоврядування.
  14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може становити менш як 30 календарних днів.
  15. Тривалість занять у гімназії становить: у 1-у класі — 35 хвилин, 2-4-х класах — 40 хвилин, у 5-9-х — 45 хвилин.
  16. Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.
  17. Зміна тривалості занять допускається за погодженням з районним відділом освіти  та управлінням Держсанепідслужби в Івано-Франківській області.
  18. Для учнів 5-9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання.
  19. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
  20. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.
  21. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником гімназії.
  22. Відволікання учнів (вихованців) від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
  23. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та навчальним планом школи, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
  24. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

  1. У гімназії забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
  2. Примусове залучення учнів (вихованців) гімназії до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
  3. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту.
  4. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

IV. Оцінювання навчальних досягнень учнів

  1.  Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту.
  2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  3. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Результати освітньої діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
  4. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради гімназії може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу. У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
  5. Гімназія може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з районним відділом освіти. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
  6. Навчання у випускних (4-х, 9-х) класах гімназії завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  7. В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки та центральним органом виконавчої влади у сфері медицини.
  8. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
  9. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради гімназії та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
  10. Після успішного завершення навчання за освітньою програмою здобувачі освіти  отримують відповідний документ про освіту. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту визначаються законодавством. Виготовлення документів про базову загальну середню освіту здійснюється за рахунок коштів державного бюджету
  11. Учням, які закінчили гімназію, видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до старшої школи ліцею, закладу професійно-технічної освіти, закладу фахової передвищої освіти.
  12. Випускникам 9-х класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
  13. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8-х класів можуть нагороджуватися Похвальним листом "За високі досягнення у навчанні". За відмінні успіхи в навчанні випускникам 9-х класів видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  14. За успіхи у навчанні (праці) для учасників освітнього процесу гімназії можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.
  15. Свідоцтва про базову загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
  16. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, похвальних листів здійснюється адміністрацією гімназії.

V. Учасники освітнього процесу

  1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є:  здобувачі освіти; педагогічні працівники; батьки здобувачів освіти; фізичні особи, які провадять освітню діяльність; інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.
  2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, , цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку гімназії.
  3. Здобувачі освіти — вихованці, учні, які здобувають освіту за будь-яким видом та формою здобуття освіти.
  4. Здобувачі освіти мають право на:
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому школою відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
    • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
  • трудову діяльність у позанавчальний час;
  • участь у громадському самоврядуванні та управлінні гімназією;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
    1. Здобувачі освіти зобов’язані виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності) та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти, дотримуючись принципу академічної доброчесності.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля.
  • дбайливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;;
  • дотримуватися правил особистої гігієни.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами гімназії.

  1. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
  2. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки. Перелік посад педагогічних працівників системи загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.
  3. До педагогічної діяльності у гімназії не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
  4. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників гімназії, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
  5. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником гімназії.
  6. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
  7. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
  8. Заступник керівника, педагогічні та інші працівники гімназії призначаються на посади та звільняються з посад керівником гімназії. Керівник має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
  9. Керівник гімназії призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку та цим статутом.
  10. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.

  1. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.
  2. Педагогічні працівники гімназії мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів;
  •  підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • щорічне підвищення кваліфікації, що здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту". Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • підвищення кваліфікації може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо);
  • педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою. Результати підвищення кваліфікації у таких закладах освіти не потребують окремого визнання і підтвердження;
  • педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію в інших суб’єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб. Результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у таких суб’єктів визнаються окремим рішенням педагогічної ради;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами гімназії;
  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
  • забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні гімназії;
  • участь у роботі колегіальних органів управління гімназії.
    1. Педагогічні працівники закладу зобов'язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності.
  • Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території гімназії алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку гімназії, виконувати свої посадові обов’язки.

 Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами гімназії.

  1. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами гімназії.
  2. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
  3. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку гімназії, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
  4. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим статутом та правилами внутрішнього розпорядку гімназії.
  5. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до гімназії, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні гімназії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування гімназії;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у гімназії та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у гімназії та її освітньої діяльності.
    1. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
    1. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, гімназія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

VI. Управління гімназією

  1. Управління гімназією здійснюється його засновниками та органом управління.
  2. Засновник гімназії:
  • затверджує установчі документи гімназії, їх нову редакцію та зміни до них;
  • приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію гімназії;
  • заслуховує звіт про діяльність гімназії;
  • закріплює за гімназією територію обслуговування;
  • забезпечує створення матеріально-технічних умов для діяльності гімназії 
  • реалізує інші права та обов’язки, передбачені законодавством.
    1. Уповноважений орган управління:
  • створює умови для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти;
  • забезпечує реалізацію державної політики у сфері загальної середньої освіти
  • організовує нормативне, програмне, матеріальне, науково-методичне забезпечення, перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників;
  • забезпечує педагогічних працівників підручниками, посібниками, методичною літературою;
  • сприяює проведенню інноваційної діяльності;
  • здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
    1. Засновник та уповноважений орган не мають права втручатися в діяльність гімназії, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
    2. Безпосереднє керівництво гімназією здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Статутом та трудовим договором.
    3. Директор призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Призначення на посаду здійснюється за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
    4. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
    5. Директор гімназії:
  • організовує діяльність гімназії;
  • представляє гімназіїюу відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та Статутом, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • призначає на посаду та звільняє з посади заступника керівника, педагогічних та інших працівників гімназії, визначає їх функціональні обов’язки;
  • здійснює розподіл педагогічного навантаження;
  • здійснює керівництво педагогічним колективом, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня та творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання .
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та поза­шкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і конт­ролює їх виконання;
  • затверджує штатний розпис гімназії;
  • за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності гімназії;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії;
  • здійснює інші повноваження у відповідності до чинного законодавства.
    1. Колегіальним органом управління гімназії є педагогічна рада, до складу якої входять усі педагогічні працівники гімназії. 
    2. Керівник гімназії є головою педагогічної ради — постійно діючого колегіального органу управління закладом.
    3. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
    4. Педагогічна рада:
  • планує роботу гімназії;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми) гімназії та оцінює результативність її (їх) виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту гімназії та проведення громадської акредитації гімназії;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом гімназії до її повноважень.

Рішення педагогічної ради вводяться в дію рішеннями керівника гімназії.

  1. Громадське самоврядування в гімназії - це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в гімназії, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні гімназією у межах повноважень, визначених законом та установчими документами гімназії.
  2. Громадське самоврядування та державно-громадське управління у гімназії здійснюються на принципах:
  • пріоритету прав і свобод людини і громадянина;
  • верховенства права;
  • взаємної поваги та партнерства;
  • репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства і правоможності їх представників;
  • обов’язковості розгляду пропозицій сторін;
  • пріоритету узгоджувальних процедур;
  • прозорості, відкритості та гласності;
  • обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;
  • взаємної відповідальності сторін.

Громадське самоврядування та державно-громадське управління у гімназії здійснюються на принципах

  1. У гімназії можуть діяти:
  • органи самоврядування працівників гімназії;
  • органи самоврядування здобувачів освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
    1. У гімназії органи громадського самоврядування створюються:
  • за ініціативою учасників освітнього процесу;
  • за ініціативою фізичних осіб та/або громадських об’єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства.
    1. Органи громадського самоврядування мають права (повноваження), визначені спеціальними законами та/або установчими документами гімназії та можуть здійснювати інші права, не заборонені законом.
    2. При гімназії за рішенням засновника може створюватися і діяти піклувальна рада. Піклувальна рада гімназії створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами гімназії.
    3. Піклувальна рада гімназії сприяє вирішенню перспективних завдань її розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії гімназії з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
    4. Члени наглядової (піклувальної) ради гімназії мають право брати участь у роботі колегіальних органів гімназії з правом дорадчого голосу.
    5. До складу наглядової (піклувальної) ради гімназії не можуть входити здобувачі освіти та працівники гімназії.
    6. Піклувальна рада має право:

- брати участь у визначенні стратегії розвитку гімназії та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність гімназії та її керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету гімназії  і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником гімназії;

- вносити засновнику гімназії подання про заохочення або відкликання керівника гімназії з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами гімназії.

  1. . Інформаційна відкритість гімназії
    1. До складу наглядової (піклувальної) ради гімназії не можуть входити здобувачі освіти та працівники гімназії.
    2. Гімназії формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей гімназії.
    3.  Гімназія забезпечує на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах засновника) відкритий доступ до такої інформації та документів:
  • статут гімназії;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структура та органи управління гімназії;
  • кадровий склад гімназії згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми, що реалізуються в гімназії, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • територія обслуговування, закріплена за гімназією;
  • фактична кількість осіб, які навчаються в гімназії;
  • мова освітнього процесу;
  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення гімназії (згідно з ліцензійними умовами);
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність гімназії;
  • правила прийому до гімназії;
  • умови доступності гімназії для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
  • інша інформація, що оприлюднюється за рішенням гімназії або на вимогу законодавства.
    1.  Гімназія оприлюднює інформацію про кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
    2. Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення гімназією, може визначатися спеціальними законами.

VIII.Державний нагляд (контроль) за діяльністю гімназією

  1. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.
  2. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти та дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України “Про освіту”.
  3. Державний нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.
  4. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти та дошкільної освіти є інституційний аудит гімназії, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
  5. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
  6. Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності гімназії та вироблення рекомендацій щодо:
  • підвищення якості освітньої діяльності гімназії та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
    1. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах гімназії (за наявності), засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.
    2. За результатами проведення інституційного аудиту надаються висновок про якість освітньої діяльності гімназії, внутрішню систему забезпечення якості освіти, а також рекомендації щодо вдосконалення діяльності гімназії.
    3. Особливості проведення інституційного аудиту на відповідному рівні освіти визначаються спеціальними законами.
  1. Матеріально-технічна база
    1. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності, вартість яких відображено у балансі.
    2. Майно гімназії належить йому на праві оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту гімназії  та укладених ним угод.
    3. Вимоги до матеріально-технічної бази гімназії визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
    4. Майно гімназії є спільної власністю територіальних громад сіл, селищ, міста Косівського району і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Будівля гімназії належить до власності територіальної громади села Шешори.
    5. Здійснюючи право оперативного управління, гімназія володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном згідно з чинним законодавством та цим статутом та відповідно до обмежень, встановлених засновником.
    6. Гімназія відповідно до вимог чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами i несе відповідальність за недотримання вимог та норм з їx охорони.
    7. Відповідно до рішення Шешорівської сільської ради гімназія має земельну ділянку для обслуговування будівлі гімназії, розміщення спортивних та географічних майданчиків, зони відпочинку, дитячих майданчиків.
    8. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.
    9. Збитки, завдані гімназії внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

Х.Фінансово-господарська діяльність

  1. Збитки, завдані гімназії внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
  2. Фінансово-господарська діяльність гімназії здійснюється відповідно до законодавства України та Статуту.
  3. Джерела формування коштів та майна гімназії:
  • кошти державного та місцевого бюджетів;
  • кошти, отримані за надання платних послуг відповідно до переліку платних послуг, які можуть надаватися освітніми закладами;
  •  доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  •  гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела не заборонені законодавством України.
    1. Бюджетні кошти спрямовуються на виконання обраних гімназією навчальних планів у повному обсязі, матеріальні витрати, пов'язані з виховною роботою, підготовку та перепідготовку кадрів, оплату праці, збереження і зміцнення матеріально-технічної бази, соціальний захист та матеріальне стимулювання трудового колективу.
    2. Бюджетне фінансування гімназії не може зменшуватися або припинятися у разі наявності у зазначених в гімназії додаткових джерел фінансування.
    3. Бюджетні асигнування на здійснення діяльності гімназії та позабюджетні кошти не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, і використовуються виключно за призначенням.
    4. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази гімназії фінансуються за рахунок коштів засновника гімназії.
    5. Гімназія може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.
    6. Отримані в установленому порядку гімназією кошти як плата за надання послуг, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку майна та іншої діяльності (власні надходження) гімназії належать до доходів бюджету і використовуються гімназією у порядку визначеному законодавством.
    7. Доходи гімназії у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних закладом від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої даним статутом, звільняються від оподаткування.
    8. Гімназія має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансування за рахунок власних надходжень заходів, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
    9. Гімназія у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
  • самостійно розпоряджатися коштами від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої Статутом; 
  • користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
  • розвивати власну матеріальну базу;
  • списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали непридатними для користування;  
  • користуватися та розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту.
    1. Гімназія самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності гімназії у визначеному законодавством порядку.
    2. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в гімназії визначається директором відповідно до законодавства.

ХІ. Міжнародне співробітництво

  1. Гімназія має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.                                                      

ХІІ. Створення, реорганізація та ліквідація гімназії

  1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію гімназії приймає його засновник.
  2. У випадку реорганізації гімназії його права та обов’язки переходять правонаступникові.
  3. Ліквідація гімназії здійснюється ліквідаційною комісією, склад якої визначається засновником або уповноваженим ним органом.
  4. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління гімназією.
  5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно гімназії, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
  6. Засновник встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.
  7. Гімназія вважається реорганізованим або ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
  8. При реорганізації і ліквідації гімназії працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
  9. У разі ліквідації гімназії його активи передаються іншій неприбутковій організації або зараховуються до доходу бюджету.

ХІІІ. Внесення змін та доповнень до Статуту

  1. Зміни та доповнення до Статуту затверджуються  за рішенням засновника і підлягають державній реєстрації у встановленому законом порядку.

 


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua